nedeľa, apríla 19

Špaldové a Karfiolové guličká









Na nedeľný obed sa rada servíruje klasika no ako vegetariánka mávam aj s tou problém keďže taký vývar aj rezeň s ryžou obsahujú mäso.

Namiesto nevýhody mi to však poskytuje priestor trochu sa vyšantiť. Tie placky sú časovo nenáročné, chutné, trochu zdravé a pritom sú chodom sami o sebe.

Dôvod prečo mne to trvalo ani nie 10 minút je, že sme od včera mali uvarený karfiol no pri príprave ho musíte tradične uvariť.

Uvarený karfíol pomačkáme vidličkou, pridáme vajíčko a posolíme. Potom, a tu prichádza to nové, pristrúhame syr (dala som taliansky tvrdý a oštiepok) a pristrúhame aj tofu (bazalkové ako vždy ;). Do toho som natrhala svoju čerstvú bazalku, pár pekných lístkov a spolu zo strúhankou pomaly rukou spracovala do guličiek aké vidíte tu.

Guličky preto, lebo o takú hodnku neskôr, keď som bola hladná, som ich len jednoducho zplacľa a dala do oleja, nech sa do zlatova vysmažia.

Asi najťažšie je zvládnuť správnu konzistenciu aby sa nerozpradli no zároveň neboli po upečení tvrdé ale skúsenosti s obyčajnými strúhankovými plackami skúsenosti máte určite.


Mnohých určite poteší, že zašpiníte len tri riady (na rozdiel od obaľovania rezňov kde ich máte aj 7). Misku na vymiešanie. Panvicu. A tanier na osobu.

Super kombináciu tu zaisťuje práve kombinácia mäkkúčkého ťahavého syra, jemného tofu, krémového karfiolu ako základu a samozrejme aromatickej bazalky. Vďaka strúhankovému kožúšku to všetko má navyše takmer pečivový nádych a so zeleninovou oblohou (rajčiny a špenátové listy) je to priam delikatesa. 






Tento recept je tak starý a osvedčení až ho treba podľa mňa znovu uviesť do bežnej praxe pretože je ako prostý tak aj chutný a rýchlo čo je nebeská hudba pre uši každej uponáhľanej mamy.

Môj rozdiel?

Urobila som ich ako pokus zúžitkovať svoje raňajkové cereálie potom čo mesiac sedeli v skriny a už som ich nechcela do mlieka lebo stratili chrumkavosť a hneď mi napadli burizónové guličky.

Vezmeme teda špaldové, nafúknuté a medom osladené bio cereálie (mala som ich z dm-ka). Roztopíme si cukor na miernom ohni až na karamel, prilejeme salko a miešame dokým sa obe nespoja. Odstavíme z ohňa, pridáme maslo, vmiešame.

Vsypeme špaldu a riadne premiešame.

Keď o pár minút vychladnú, ugúľame a len dáme do košíčkov.

Hotovo.







------------------------------------------

ENG version Recipes

Cauliflower pancakes

Cut and then boil pieces of cauliflower. Mash them, add egg or two, add some types of grated cheese (I added something like parmesan and our own slovak cheese - you can use gouda for example), then add basil or normal tofu and leaves of basil.

Mix with breadcrumbs until you have dough-like consistency and form orbs/balls.

Before frying, just squash them into pancakes. You can add some fresh vegetable (tomatoes, spinach leaves).

Spelt

My puffy spelt with honey is usualy used as a cereals for breakfest (I am sure you have some kind of these in your country as well). Mine are a little special and bio.

Melt sugar into caramel, add sweetened milk with consistecy like syrup (ours is called salko) and mix until united. Let it cool for a minute, then add butter. Mix with spelt.

Wait until they can stick together and shape them into small balls.

----------------------------------------------------




Dúfam, že sa vám tipy páčili a dáte mi vedieť, ak si sami také spravíte.

Dobrú chuť!

Vitajte

v hlave jednej začínajúcej ale nie úplne (dúfam) amatérskej spisovateľky. Toto bol môj blog o varení a čítaní - teraz sa tu chcem venovať svojej ďalšej vášni a tou je písanie.

Príspevky sú taký môj neformálny denník, kde sa môžem vyventilovať, podeliť o to čo robím (a malo by ma to aj dokopať každý deň k písaniu sa aspoň vyjadriť alebo ešte lepšie písať).

Zavediem vás do svojho myšlienkového procesu ohľadne stavania knihy, scén, postáv... pochválim sa čo som za deň stihla, prípadne pridám aj nejaký tip, ktorý niekomu bude pripadať očividný a niekomu možno aj nie.

Asi nemusím písať, že toto sú moje názory a skúsenosti a nemám na nič patent a bla, bla, bla.

Dúfam, že si tu každý spisovateľ nájde aspoň kúsok niečoho - či už je to spoločné trápenie, zaujímavá myšlienka, otázka alebo možno dokonca moje skromné rady.

Ďakujem za návštevu.